Miriam van Dongen nieuw lid Raad van Toezicht TNO

Gezonde samenleving
Veilige samenleving
11 oktober 2024

Wij zijn verheugd mee te kunnen delen dat de ministerraad op vrijdag 11 oktober heeft ingestemd met de voordracht van Miriam van Dongen als lid van de Raad van Toezicht van TNO.

Miriam zal na de benoeming bij Koninklijk Besluit per 1 november 2024 Jolanda Lamse-Minderhoud opvolgen als toezichthouder.

Miriam van Dongen heeft na haar studie bedrijfseconomie ruime ervaring opgedaan in financiële en executieve functies bij o.a. McKinsey, Delta Loyd en Achmea Zorg. Sinds 2009 is Miriam professioneel commissaris bij diverse organisaties, waaronder Mollie en PGGM en is zij op dit moment commissaris bij Rabobank, Achmea, Optiver, Kadaster en het Balletorkest.

De Raad van Toezicht is verheugd met de komst van Miriam, zij brengt als ervaren toezichthouder bij verschillende organisaties in het publieke en private domein een breed perspectief met zich mee. Binnen de RvT zal zij ook het voorzitterschap van de Auditcommissie op zich nemen. Haar eigen CFO ervaring en voorzitterschappen van diverse Auditcommissies sluiten hier goed op aan.

Drie doorbraaktechnologieën helpen industrie verder te verduurzamen

11 oktober 2024
Door industriële processen efficiënter in te richten en meer duurzame elektriciteit te gebruiken, kan de warmtevraag van de industrie worden verlaagd.

Geïntegreerde fotonica

Brandstofcel

Resilience en Security

TNO voorziet forse groei energiegebruik van airco’s